Práce se soubory
Soubory má v macOS na starost Finder, proto se s ním pravděpodobně setkáte často. Soubory lze efektivně řadit a vyhledávat.
Kam ukládat soubory
Ihned po spuštění jsou ve Finderu připravné složky jako Dokumenty, Stahování a další, které můžete rovnou začít používat. Pokud potřebujete další vlastní složky, například pro pracovní soubory, které nechcete mít rovnou v dokumentech, můžete si je vytvořit ve vaší domovské složce.
Cloudové služby
iCloud umožňuje zahrnout do cloudového úložiště i složky Dokumenty a Plocha a nabízí plnou integraci v aplikaci Finder, včetně sdílení souborů. Ale není samozřejmě problém pracovat také s populárními službami jako je Dropbox, Google Disk nebo OneDrive.
Používáme značky
Značky jsou pojmenovány podle barev. To však můžete libovolně změnit. Červená může zastupovat například důležité dokumenty. Všechny soubory a složky, které označíte červenou značkou kdekoli na disku se pak zobrazí na jednom místě. Značky lze i kombinovat.
Přenechte organizaci souborů aplikacím
Největší změnou je pravděpodobně to, že některé aplikace si organizaci souborů řeší sami. Jedná se hlavně o multimediální aplikace Fotky, Hudba, Knihy a další. Zapomeňte v případě těchto aplikací co nejdříve na složky podle žánru, roku nebo aktuální nálady. Výchozí aplikace vám přinesou úplně nový pohled na váš obsah. A o vše se postrají za vás.
Pomohl Vám tento článek? Můžete mě pozvat na kávu ☕️.